7 knygos aktyviam gyvenimo būdui
Sveikata ir grožis

7 geriausios knygos aktyviam gyvenimo būdui, arba kaip tesėti pažadus sau

Pradėsiu reguliariai mankštintis. Skaitysiu daugiau knygų. Valgysiu sveikesnį maistą. Visuomet laiku eisiu miegoti… Ar tai nors kiek primena jūsų naujametinius pažadus sau? Praėjus keliems naujų metų mėnesiams, tesėti pažadus darosi vis sunkiau. Tačiau plakti savęs dėl to tikrai nereikia – užtenka į rankas paimti knygas, kurios jums suteiks įkvėpimo, motyvacijos ir reikalingų žinių tam, kad gyventi aktyviau ir sveikiau būtų lengviau.

  • Tom Rath „Valgyk, judėk, miegok“. Pokyčiai gąsdina. Dideli pokyčiai gąsdinaValgyk_judek_miegok_3D_2 labai. Būtent todėl Tom Rath kalba apie mažus pasirinkimus, kurie veda kitokio gyvenimo būdo link. Jau tūkstantį kartų, o gal ir daugiau, mes girdėjome, kaip svarbu tinkamai maitintis, gerai išsimiegoti ir būti fiziškai aktyviems. Ir dažnai šie patarimai būna po minutės pamirštami. Šios knygos autorius skatina keistis laipsniškai, priimti vos po vieną sprendimą keisti mitybą, fizinio aktyvumo ir miego režimą, o trumpi ir konkretūs patarimai pateikiami aiškiai ir suprantamai.
  • Gime_begti_3DChristopher McDougall „Gimę bėgti“. Viskas prasidėjo nuo klausimo „kodėl man skauda pėdą?“ ir baigėsi kultine knyga, kurią privalo perskaityti kiekvienas besiruošiantis bėgioti, jau bėgiojantis ir netgi tas, kurio bėgimas niekuomet neviliojo. Tai įkvėpimo pilna knyga, kuri paneigia visus mitus, iki šiol gaubusius bėgimą, ir įrodo, kad visi mes esame gimę bėgti. Paėmę šią knygą į rankas, jūs perskaitysite įtaigų ir šiek tiek mistišką pasakojimą apie atšiaurių Meksikos Vakarų Siera Madrės kalnų apsuptyje gyvenančius tarahumarių indėnus, save vadinančius Bėgančiais Žmonėmis ir sužinosite jų paslaptis. Taip pat tai yra pasakojimas apie žmogaus ištvermę, apie evoliuciją ir apie mokslinius atradimus. Tai knyga, kurią užvertę paklausite savęs: kodėl aš iki šiol nebėgau?
  • Elizabeth Hufton „Bėgimas. Universalus gidas“. Šioje gausiaidsc1308 iliustruotoje knygoje rasite ne tik išsamią informaciją apie bėgimą, bet ir atsakymus į su bėgimu susijusius klausimus: kokius bėgimo reikmenis pasirinkti, kokius jėgos ir tempimo pratimus atlikti, kaip maitintis prieš treniruotę ir po jos (pateikiami keli receptai), kokios būna dažniausios bėgikų traumos ir kaip jų išvengti. Priešingai nei pirmoji sąrašo knyga, tai nėra užburiantis ir įtraukiantis pasakojimas, veikiau išsamus žinynas, kurį verta turėti po ranka norint visą svarbią informaciją apie bėgimą turėti vienoje vietoje.
  • dsc3933Jei bėgimas jums jau nebe naujiena, o šiais metais pažadėjote sau nubėgti maratoną, jums tikrai pravers Scott Douglas ir Pete Pfitzinger knyga „Maratonas pažengusiems“. Ši knyga skirta tobulėti pasiryžusiems bėgikams, norintiems siekti geriausio asmeninio rezultato. Knygoje išsamiai aprašyti 18 ir 12 savaičių treniruočių planai užtikrins, kad profesionaliai pasirengtumėte artėjančiam maratonui ir neprarastumėte motyvacijos. Taip pat perskaitysite apie mokslinius principus, kurie nulemia bėgimo greitumą, fiziologinius bėgimo aspektus, rasite iliustruotas specialių treniruočių programas. Knyga „Maratonas pažengusiems“ yra pakankamai prieinama maratono naujokams, ir tuo pačiu meta iššūkį veteranams, siekiantiems dar ir dar kartą peržengti savo ribas.
  • Jei skaitant šį straipsnį vis dėlto ne kartą sau pakartojote, kad bėgimas yra staticsquarespacecomtikrai ne jums, siūlome išbandyti šiaurietišką ėjimą. Valdo Tautkaus knygoje „Šiaurietiškas ėjimas kiekvienam“ surinkta visa informacija, kurios reikia norint pradėti vaikščioti su šiaurietiškomis lazdomis. Toks fizinio aktyvumo būdas puikiai tiks tiems, kurie kenčia nugaros skausmus, nori atsikratyti antsvorio arba tiesiog aktyviai ir smagiai praleisti dieną gryname ore. Tai labai paprastai ir suprantamai parašyta knyga, papildyta iliustracijomis, naudingomis lentelėmis ir dietologės patarimais.
  • dsc1786Geri sporto rezultatai ir puiki fizinė savijauta yra neatsiejami nuo subalansuotos mitybos. Todėl kiekviena sportuojanti moteris savo knygų lentyną turėtų papildyti Anitos Bean knyga „Sportuojančių moterų mityba“. Apie sportininkių mitybos poreikius, kūno sudėtį ir populiarias dietas, tikriausiai, jau esate girdėję, tačiau ar turite pakankamai informacijos apie valgymo sutrikimus, amenorėją, sportą per mėnesines ar nėštumo metu? Autorė pasirūpino, kad sportuojanti moteris knygoje rastų atsakymus į visus jai iškylančius klausimus ir galėtų siekti geriausių rezultatų, nepakenkdama savo sveikatai.
  • Ir visgi, be motyvacijos ištesėti sau duotų pažadų nepavyks. pasieksavotiksla3d2O kas ta motyvacija ir su kuo ji valgoma? Apie tai kalba Lietuvos tarzanu vadinamas Andrius Pauliukevičius knygoje „Pasiek savo tikslą“. Žvelgiant į gyvą pavyzdį, sunku juo netikėti – Andrius Pauliukevičius yra daugkartinis kultūrizmo čempionatų prizininkas ir profesionalus sportininkas. Ar galite patikėti, kad jaunystėje jo ūgis buvo 181 cm, o svoris tik 62 kg (tuo įsitikinsite pamatę knygoje esančią nuotrauką)? Tapti tuo, kuo jis yra šiandien ir pasiekti tokių rezultatų jam tikrai nebūtų pavykę, jei stigtų motyvacijos. O kaip Andrius išgyvena momentus, kai norisi tiesiog viską mesti ir nebedaryti nieko? Apie tai ir daug daugiau knygoje „Pasiek savo tikslą“.
Dovilė Remeikaitė

Mėlynos akys, didžiulė meilė knygoms ir dar didesnis noras pasidalinti savo atradimais!