10 knygu sveikesniam gyvenimui
Naudinga žinoti

10 KNYGŲ SVEIKESNIAM JŪSŲ GYVENIMUI

Ar ir Jūs skaičiuojate dienas iki artėjančios vasaros? Laukti liko nedaug, tad pats laikas pasirūpinti, kad atskubėjusi vasara rastų mus puikiai nusiteikusius, kupinus energijos ir… pasiruošusius paplūdimio sezonui! O kad užsibrėžtų tikslų siekti būtų lengviau, rekomenduojame įvairiausių puikių patarimų kupinas knygas!

Ar žinote, kodėl norite keistis?

Specialistai rekomenduoja pradėti nuo akistatos su savimi. Prisėskite ir ramiai apmąstę, atsakykite sau, kodėl norite keisti savo mitybos įpročius; ką išties jums tai reiškia. Regis paprastas dalykas, tačiau jis lemia labai daug – tik žinodami asmeniškai imponuojamus argumentus, užsitikrinsite pokyčių ilgalaikiškumą. Perskaitykite A. Pauliukevičius knygą „Pasiek savo tikslą“ ir įsitikinsite patys! Jei mintys apie „projektą su tolimąja perspektyva“ jūsų neatbaido, galima imti diskutuoti sveikatos klausimais toliau.

Teisingos žinios – pranašumas

Labai svarbu, užbėgti už akių visiems žinovams ir ekspertams, kurie manosi ir be jokių papildomos informacijos studijų galintys pasakyti, koks maistas yra naudingas ir kas jam padeda išlikti sveikam. Juk tereikia daugiau laiko praleisti gryname ore ir maitintis produktais iš savo daržo, tiesa? Dietologai perspėja – ne viskas yra taip paprasta. Reikalinga suprasti, kas yra tinkamas maistinių medžiagų balansas, antraip net daržovės iš kaimo gali pakenkti ir pridėti jums tų nežinia iš kur atsiradusių kilogramų. Be to, neprašaukite nustūmę į šalį knygas apie sportą – norėdami išvengti traumų ir pasiekti efektyviausių rezultatų, vertėtų pasidomėti profesionalų patarimais. Juk labai gerai, kai viską savu kailiu jau yra išbandęs kažkas kitas. 🙂 Ypatingai rekomenduojame kuo daugiau į savo žinių bagažą susikrauti iš knygų:

Svarbiausia ne tik pradėti, bet ir nepasiduoti iškilus pirmosioms kliūtims

Veikiausiai, jau ir pradinukai žino, kad sveikos gyvensenos formulė susideda iš dviejų dalykų: sveikas maistas + sportas. Tačiau, nūdienos visuomenėje, pratusioje prie įmantrių skonių, šito yra maža. Nuo šiol geros savijautos receptas papildomas dar vienu ingredientu – streso valdymu. Puikių patarimų, kaip sutramdyti šį 21 amžiaus monstrą rasite Dale Carnegie knygoje „Kaip sėkmingai ir be streso priimti permainas ir patiems jas inicijuoti“.

Šiandien įsitempę galime jaustis net lankantis restoranuose bei parduotuvėse, kur mus supa įvairių produktų gausa. Juk ne visi jie yra natūralūs ir ne visi jie naudingi. Tinkamai pasirinkti yra labai svarbu, nes su maistu turime gauti visas gyvybiškai būtinas maisto medžiagas, kurių kiekis patenkintų organizmo poreikius. Kitaip, dėl organizmo pusiausvyros pažeidimų didėja tikimybė susirgti įvairiomis ligomis (įskaitant depresiją), būti kamuojamiems nemigos ir nerimo. Todėl mityba turi būti pilnavertė, racionali bei apgalvota. Nepraleiskite progos to pasimokyti iš:

Atraskite malonumą gaminti namuose

Jei tik galite, visuomet gaminkite namuose, taip žinosite, ką ir kiek tiksliai valgote. Susidarykite jums naudingiausių ir labiausiai patinkančių produktų sąrašus, kurie padės sudaryti valgiaraščius.  Jei pritrūksite fantazijos, įtraukite puikių patiekalų iš knygos „Sveiki pusryčiai ir užkandžiai“. Beje, kaip sako Alfas Ivanauskas, sudaręs sau lygių neturinčią knygą „7 ingredientai vaikams“:

„pirmiausia sveikas maistas yra pagamintas savo rankomis iš šviežių produktų ir su meile.“

Nepamirškite, kad sveiko gyvenimo būdo elementų pasirinkimas kasdien veikia ne tik fizinę išvaizdą – tai taip pat ilgina ir gerina gyvenimo kokybę, stiprina imunitetą, išlaiko jaunystę bei palaiko jus emociškai stiprius ir net pakilios nuotaikos.

Pasiryžkite kasdien padaryti bent šį tą geresnės savijautos labui – juk dideli pokyčiai prasideda nuo mažų kasdienių pasikeitimų. Jau po pirmos sveikesnės gyvensenos savaitės pastebėsite, kaip sugrįžta energija, gera nuotaika ir pasitikėjimas savimi, o kūno linijos dailėja tiesiog akyse!