JAUNA, SVEIKA IR ŽVALI: 10 žingsnių, kurie padės nesugrįžti prie senųjų įpročių
Sveikata ir grožis

JAUNA, SVEIKA IR ŽVALI: 10 žingsnių, kurie padės nesugrįžti prie senųjų įpročių

Sakoma, kad puiki pradžia – pusė darbo. Jūs sėkmingai lankotės sporto klube, atsisakėte saldumynų ir stengiatės maitintis sveikiau, ėmė kristi pirmieji nepageidaujami kilogramai, kūnas tapo tvirtesnis, o energija kasdien džiugina vis labiau. Rodos, viskas einasi puikiai. Tačiau nepraraskite budrumo!

Jūsų vidinis balsas, kuris anuomet net užkimęs reikalavo cukraus, batono ar šokolado, gali ir vėl imti klykti. Kol įprasite jo negirdėti ir galutinai priprasite prie savo naujojo „aš“, jums pravers senėjimą stabdančio gyvenimo būdo guru Skandinavijoje Thorbjörg Hafsteinsdottir knygoje 10 METŲ JAUNESNĖ PER 10 SAVAIČIŲ pateikiami patarimai, kaip negrįžti prie senųjų įpročių, kaip, apėmus nevilčiai, neprikimšti šaldytuvo ir pilvo nesveiko maisto ir kaip įveikti naujojo gyvenimo pradžioje pasitaikančius sunkumus.

Kaip išlaikyti sveikus įpročius?

1. Niekada neatsisakykite pusryčių. Ant pusryčių stalo PRIVALO būti daug baltymų turintis valgis. Rytinis kokteilis (jo receptą rasite knygoje) yra puikus pasirinkimas jūsų dienos pradžiai, kadangi jame gausu visų maistinių medžiagų, kurios sureguliuos cukraus kiekį kraujyje ir numalšins norą smaližiauti.
2. Nenuvertinkite užkandžių svarbos. Dieną reikia palaikyti cukraus kiekį kraujyje, todėl nedideli užkandžiai padės atgauti jėgas. Užkandžių receptų rasite knygos pabaigoje, receptų skyriuje.
3. Pietums valgykite baltymų gausius patiekalus. Žinoma, ant jūsų pietų stalo turi būti daug daržovių ir žalumynų, bet jų nepakanka cukraus kiekiui kraujyje stabilizuoti. Jeigu jūsų kraujyje cukraus kiekis nuolat svyruoja, greitai pavargstate, susilpnėja dėmesys, sumažėja energija ir nuolatos jaučiate, kad turite atgaivinti jėgas kavos puodeliu ar šokolado gabalėliu, pietums būtinai valgykite maistą, kuriame gausu baltymų.
4. Namie nelaikykite saldainių, kokakolos, cukraus ar cukrumi saldintų maisto produktų.
5. Niekada neapsipirkite alkana. Būkite tikra – pirkinių krepšys kaipmat prisipildys įvairiausių cukraus kiekį kraujyje keliančių produktų, nuo kurių jausitės prastai, būsite apsunkusi ir pavargusi. Neverta taip elgtis. Geriau eikite apsipirkti soti. Tada turite pakankamai energijos priimti geriausius sprendimus.
6. Rankinėje visada nešiokitės „pirmosios pagalbos priemonių rinkinėlį“ cukraus kiekiui kraujyje sureguliuoti, kurį sudaro:

  • Pakelis migdolų.Sveiki užkandžiai
  • Pakelis migdolų, razinų, dygliuotųjų ožerškių uogų ir kokosų dribsnių.
  • Pakelis ryžių ar grikių trapučių arba ryžių sausainių. Iš karto suvalgykite ne daugiau kaip du trapučius ir sausainius ir visada dar suvalgykite migdolų ar graikinių riešutų.
  • Vaisiai.
  • Morkos.
  • Džiovinti vaisiai ar nesaldinti vaisiai ir riešutų rutulėliai, kurių galite nusipirkti sveiko maisto produktų parduotuvėje bei kitur.
  • Saldymedžio skonio pastilės (pagamintos Anglijoje iš grynų saldymedžių šaknų, be cukraus).
  • Butelis vandens ar namie paruoštos žaliosios arbatos (receptą rasite 13 skyriuje).

7. Neužmirškite vartoti maisto papildų. Plačiau apie tai skaitykite knygoje.
8. Gerkite daug vandens – mažiausiai 1½ litro per dieną. Kai pajuntate norą suvalgyti saldumynų, išgerkite didelę stiklinę vandens. Vanduo numalšina cukraus poreikį.
9. Jei jums labai sunku atsisakyti cukraus, daug mankštinkitės – kasdien atlikite fizinių pratimų.
10. Apgaukite savo smegenis – įtikinkite jas, kad jums visai nesinori cukraus. Kalbėkite pati sau, kol galutinai įtikėsite: „Aš stipri ir tikrai galiu apsieiti be stimuliuojančių medžiagų.“ Arba: „Valgau tik tokį maistą ir saldumynus, kurie nekenkia mano sveikatai ir suteikia man naudingų maistinių medžiagų.“ Taip savo kūnui perduosite savo nusistatymą ir nuslopinsite cukraus poreikį.

Daugiau skaitykite knygoje 10 METŲ JAUNESNĖ PER 10 SAVAIČIŲ!

10 METŲ JAUNESNĖ PER 10 SAVAIČIŲ

Sužinok daugiau

Ernesta Kumetytė-Navickienė

Esu iš tų žmonių, kuriems knygų reikia kaip oro – tam, kad pilnais plaučiais būtų galima įkvėpti tyro ir gaivaus idėjų gūsio. Visuomet ant stalelio prie lovos savo akimirkos laukia bent trys skirtingo žanro knygos – juk niekada nežinai, kada bus TA nuotaika. Aplink tiek daug įdomių knygų, o joms perskaityti laiko tiek mažai!