Ar vadovas „Įgyvendink idėją per Kickstarter” vertas dėmesio?
Apžvalgos

Ar knyga-vadovas „Įgyvendink idėją per Kickstarter” vertas dėmesio?

Šios knygos apžvalgą parašė Danielius, vieno skaitomiausių saviugdos tinklaraščių Lietuvoje – Debesyla.lt – autorius.

Ar kada nors pagalvojai, kas būtų, jeigu galėtum uždirbti šimtus tūkstančių eurų, turėdamas VIEN TIK idėją?

Galiu pasakyti, kad:

  1. Tai įmanoma ir tai turėtų daryti daugiau žmonių!
  2. Tai nėra lengva, tačiau šviežiai išleistoje knygoje „Įgyvendink idėją per Kickstarter” sužinosi, kaip tai padaryti.

Šią knygą parašė užsispyręs kūrėjas Vilius Stanislovaitis, pats sėkmingai pristatęs savo projektą portale „Kickstarter“ ir surinkęs lėšų iš daugiau nei 200 rėmėjų, 35 šalių. Be to, jo produkto sukūrimui surinkta suma viršijo planą daugiau nei dvigubai! Turėk omenyje, kad tai įspūdingi pasiekimai, nes lėšos buvo rinktos labai nišiniam produktui – internetinės telefonijos verslo vadovui.

Taigi, kaip pristatyti savo idėją „Kickstarter“, „Indiegogo“ ar kitame sutelktinio finansavimo portale bei sėkmingai surinkti lėšas svajonei?

Apie tai autorius ir pasakoja savo knygoje:

  1. Kas yra sutelktinis finansavimas? Kaip ši priemonė padeda gauti pinigų išankstinių užsakymų būdu nemokant palūkanų ir neatiduodant nuosavybės dalies? Kaip suburti potencialius klientus iš viso pasaulio, kuriems aktualu tai, ką kuri? Juk daugumai idėjų įgyvendinti reikia pinigų, o pradedančiajam verslui įprastas finansavimas iš vieno šaltinio, dažniausiai giminių, artimų draugų ar bankų… Tačiau juk turėtų būti lengvesnis kelias? Pasirodo, kad yra!
  2. Ką pasirinkti: „Kickstarter“ ar „Indiegogo“? Kuo šios platformos skiriasi? Kurią pasirenka daugiausiai kūrėjų iš Lietuvos? Ir kokių yra alternatyvų, jei šiomis naudotis nesinori?
  3. Kaip pasiruošti kampanijos paleidimui? Tik kas trečias projektas pasiekia užsibrėžtą finansinį tikslą, taigi kas lemia, ar projektas bus sėkmingas? Ką reikėtų atlikti prieš pradedant?
  4. Kampanijos aprašymas ir registravimas. Kokie reikalavimai keliami projektui? Kaip sukurti įtraukiantį vaizdo klipą? Kokius atlygius pristatyti, norint gauti maksimalų kampanijos rezultatą? Kaip pateikti aprašymą, kad atsitiktiniai interneto naršytojai taptų rėmėjais?
  5. Koks turėtų būti veiksmų planas ir kokiais įrankiais vertėtų naudotis? Rasi ir konkrečius žingsnius, kuriuos galėsi įgyvendinti iškart. Patarimai, ką daryti, norint pasiekti tikslą, ir ko nedaryti, kad išvengtum klaidų. Pridėtas ir kalnas naudingų įrankių, kurie padės ruoštis projekto paleidimui.
  6. Ir interviu su lietuvių kūrėjais. Patirtimi dalijasi 16 kūrėjų iš Lietuvos, kuriems pavyko surinkti nuo tūkstančių iki milijonų (tiesiogine prasme!) eurų per sutelktinio finansavimo platformas. Oho!

Įdomu? Man dar net prieš atsiverčiant knygą jau buvo įdomu!

Įgyvendink idėją per „Kickstarter”: sutelktinio finansavimo vadovas

Dabar, kai šią knygą perskaičiau, ką apie ją manau?

Jei nuoširdžiai… Tai šauni knyga! Išskyrus kelias smulkmenas (jas tuoj paminėsiu), vertinu ją 9/10 su pliusu.

Kai ant knygos viršelio užrašyta „vadovas“, maždaug to ir tikiesi – gauti išsamų gidą ką, kur, kada ir kaip… Tą ir gavau! Knyga prasideda pavyzdžiais, ką per „Kickstarter“, į kurį susitelkiama daugiausiai, galima finansuoti ir kokių rezultatų gauti.

55,4 tūkstančiai eurų mišrainei?

Pasirodo, kad per šią platformą buvo finansuoti ne tik filmai, knygos, videožaidimai, programinė įranga, bet ir net juokingi tikslai. Tarkime vienas „Kickstarter“ vartotojas rinko 10-ties eurų sumą, kad pasidarytų baltos mišrainės, o per 30 dienų jis surinko 55,4 tūkstančius eurų… Mišrainei!

(Internetas yra labai keista vieta ir čia praeina viskas, jei tik moki pristatyti idėją.)

Knygoje autorius pasakoja, kaip idėjas pristatyti, kad šios sulauktų pasisekimo. Jis atskleidė ne tik savo asmeniškai išbandytas žinias, kaip patraukti didžiausių pasaulio (ir Lietuvos) žiniasklaidos portalų dėmesį, kaip sukurti įtraukiantį projekto aprašymą, kur ieškoti galimo rėmėjų srauto… Bet ir, kuo labai džiaugiuosi, paėmė interviu iš 16-kos lietuvių, kurie savo projektus taip pat pristatė sutelktinio finansavimo būdu!

Aš asmeniškai manau, kad čia autoriaus knyga labiausiai ir sužiba – ji ne šiaip lėkštas memuaras. Tai išsamus, daugiapusis, įvairiaformatis gidas. Visgi kokybiška literatūra yra tokia, kuri padės žmonėms. O Viliaus Stanislovaičio knygoje aprašytų metodų bei technikų užteks kiekvieno tipo kūrėjui.

Kur blogoji knygos dalis?

Na… Tau ji gali net neužkliūti. Čia tik mano asmeninis kabliukas, ko ieškau knygose.

Tiesiog knygos vidiniam dizainui buvo galima parinkti šiuolaikiškesnį šriftą, šiek tiek padirbėti su puslapių dizainu! Oi, taip, knygą skaityti labai lengva. Tik va, mėgstu, kai knygos būna gražios. Cha. (Kaip sakau, visiška smulkmena).

Ką apie knygą sako skaitytojai?

Panaršius po Facebook galima rasti kitų knygos skaitytojų atsiliepimų. Leisk, pacituosiu:

  • Emilis S. sako: „Kai kurėme savo Kickstarter kampaniją (SGS Watches), sugaišome labai daug laiko, ieškodami informacijos skirtinguose šaltiniuose. Ši knyga yra puikus pagalbininkas, kuris ne tik padės sutaupyti laiko, bet ir gauti visą informaciją, kuri reikalinga ne tik sėkmingai pasiruošti kampanijai, bet ir pasiekti savo tikslus!“
  • Rapolas G. apie knygą atsiliepia: „Viskas, ką reikia žinoti pradedant kurti savo sutelktinio finansavimo kampaniją. Viskas vienoje vietoje. Patirtys žmonių, kurie pabandė ir dalinasi savomis patirtimis su kitais. Puiki knyga.“
  • Arvydas J. prideda: „Vienintelis iki šiol visapusiškas ir išsamus įvadas į minios finansavimo projektus. Daug teorinės ir praktinės informacijos, tiesiog a must kiekvienam, kuris darė, daro ar darys. Ačiū autoriui už puikų darbą!“

Taip pat knygą rekomenduoja Vladas Lašas, Lietuvos verslo angelų tinklo bendraįkūrėjas, Ilja Laurs, rizikos kapitalo fondo „Nextury Ventures“ įkūrėjas, ir Roberta Rudokienė, „Startup Lithuania“ vadovė. Jų atsiliepimai išspausdinti tiesiai ant knygos nugarinės pusės ir pilni pagyrų!

Na, bet gal pakalbinam patį knygos autorių? Ką manai?

Ar knyga-vadovas „Įgyvendink idėją per Kickstarter” vertas dėmesio?

Kelių klausimų interviu su knygos autoriumi, Viliumi Stanislovaičiu!

Viliau, sakykite, kokiam skaitytojui ši knyga skirta?

Ši knyga skirta kūrybiškiems, versliems ir smalsiems žmonėms, norintiems įgyvendinti savo idėjas.

Jei jau kurį laiką negalite iš galvos išmesti kokios nors idėjos ir manote, kad ji gali būti perspektyvi pasaulinėje rinkoje, ši knyga padės susidėlioti mintis ir numatyti veiksmus, kuriuos įvykdę galėsite patikrinti savo produkto paklausą.

Dar svarbu įsidėmėti, kad „Kickstarter“ platforma yra tarptautinė, tad ši knyga tinkama tik tiems, kurie siekia dirbti su pasauline auditorija.

O kaip kilo idėja šią knygą parašyti?

Idėja rašyti šią knygą kilo iš asmeninės patirties. Pinigus savo pirmosios knygos leidimui surinkau būtent per „Kickstarter“ platformą, kurioje mano projektą parėmė 200 žmonių iš 35 pasaulio šalių ir jų dėka beveik pustrečio karto viršijau pradinį tikslą. Po sėkmingos pradžios platformoje „Kickstarter“ sulaukiau nemažai klausimų iš žmonių, norinčių įgyvendinti savo idėjas pasinaudojus sutelktiniu finansavimu.

Pastebėjęs, kad nėra pakankamai informacijos lietuvių kalba, nusprendžiau sudėti visas lietuvių patirtis į vieną vietą ir parašyti paprastą ir aiškią knygą apie tai, kaip pasiruošti idėjos pristatymui per „Kickstarter“ ar kitas sutelktinio finansavimo platformas.

Ar yra kokių mitų apie „Kickstarter“ Lietuvoje?

Taip, mitų arba klaidingų įsitikinimų tikrai yra. Daug žmonių, išgirdę ar perskaitę „Kickstarter“ sėkmės istorijas, įsivaizduoja šią platformą kaip pinigų mašiną, į kurią galima įmesti bet kokį produktą ir, sužinojus „slaptą sėkmės formulę“, gauti krūvą pinigų. Esu girdėjęs žmones ketinant parduoti ir žemės sklypus, ir stiklų dengimo technologijas, ir daug kitų pačių įvairiausių produktų ar paslaugų, kurie tikrai nėra tinkami „Kickstarter“ platformai.

Retas supranta ir gilinasi, kaip iš tikrųjų ji veikia. Tai suprantama, nes žiniasklaidoje dažniausiai skelbiamos tik sėkmės istorijos, bet nepasakojama apie užkulisų veiksmą: kiek paaukota laiko ir pastangų, kiek kitokios formos investicijų buvo skirta tam, kad pavyktų surinkti lėšų projektui per „Kickstarter“.

Statistika rodo, kad tik kas trečias projektas „Kickstarter“ platformoje surenka reikiamą sumą. Būtent todėl yra svarbu pristatyti žmonėms realias lietuvių patirtis, kurios parodo pasiruošimo sutelktinio finansavimo kampanijai svarbą.

Įgyvendink idėją per „Kickstarter”: sutelktinio finansavimo vadovas

Apibendrinant…

„Kickstarter“ yra viena populiariausių sutelktinio finansavimo platformų, per kurią surinkta jau beveik 4 mlrd. eurų kūrybiškiems projektams įgyvendinti. Knygoje paprastai ir aiškiai, žingsnis po žingsnio, supažindinama, kaip pasiruošti sutelktinio finansavimo kampanijai. Savo patirtimi dalijasi tiek autorius, tiek 16 kūrėjų iš Lietuvos, jau įgyvendinusių savo idėjas!

Tad perskaityk knygą ir:

  • kūrybiškas idėjas paversk realybe;
  • įvertink savo idėjos paklausą pasauliniu mastu minimaliomis sąnaudomis;
  • gauk finansavimą iš paprastų žmonių, kuriems aktualu tai, ką kuri;
  • pasisemk patirties iš žmonių, sėkmingai įgyvendinusių savo idėjas!

Vertinu 9/10 su ryžiais (pliusu)!

Knygą apžvelgė Danielius iš tinklaraščio http://debesyla.lt

Esu iš tų žmonių, kuriems knygų reikia kaip oro – tam, kad pilnais plaučiais būtų galima įkvėpti tyro ir gaivaus idėjų gūsio. Visuomet ant stalelio prie lovos savo akimirkos laukia bent trys skirtingo žanro knygos – juk niekada nežinai, kada bus TA nuotaika. Aplink tiek daug įdomių knygų, o joms perskaityti laiko tiek mažai!