Atsiliepimai
Aprašymas
In this book Jean-Jacques Nattiez, well-known for his pioneering work in musical semiology, examines both music, and discourse about music, as products of human activity that are perceived in varying ways by various cultures. Asking such questions as "what is a musical work" and "what constitutes music," Nattiez draws from philosophy, anthropology, music analysis, and history to propose a global theory for the interpretation of specific pieces, the phenomenon of music, and the human behaviors that music elicits. He reviews issues raised by the notion of the musical sign, and shows how Peircian semiotics, with its image of a chain or web of meanings, applies to a consideration of music's infinite and unstable potential for embodying meaning.
In exploring the process of ascribing meaning to music, Nattiez reviews writings on the psychology of music, non-Western metaphorical descriptions, music-analytical prose, and writings in the history of musical aesthetics. A final analytical chapter on the Tristan chord suggests that interpretations of music are cast in terms of analytical plots shaped by transcendent principles, and that any semiological consideration of music must account for these interpretive narratives.
In this book Jean-Jacques Nattiez, well-known for his pioneering work in musical semiology, examines both music, and discourse about music, as products of human activity that are perceived in varying ways by various cultures. Asking such questions as "what is a musical work" and "what constitutes music," Nattiez draws from philosophy, anthropology, music analysis, and history to propose a global theory for the interpretation of specific pieces, the phenomenon of music, and the human behaviors that music elicits. He reviews issues raised by the notion of the musical sign, and shows how Peircian semiotics, with its image of a chain or web of meanings, applies to a consideration of music's infinite and unstable potential for embodying meaning.
In exploring the process of ascribing meaning to music, Nattiez reviews writings on the psychology of music, non-Western metaphorical descriptions, music-analytical prose, and writings in the history of musical aesthetics. A final analytical chapter on the Tristan chord suggests that interpretations of music are cast in terms of analytical plots shaped by transcendent principles, and that any semiological consideration of music must account for these interpretive narratives.
Ženkliuku „Kainos garantija” pažymėtoms prekėms Knygos.lt garantuoja geriausią kainą. Jei identiška prekė kitoje internetinėje parduotuvėje kainuoja mažiau - kompensuojame kainų skirtumą. Kainos lyginamos su knygos.lt nurodytų parduotuvių sąrašu prekių kainomis. Knygos.lt įsipareigoja kompensuoti kainų skirtumą pirkėjui, kuris kreipėsi „Kainos garantijos” taisyklėse nurodytomis sąlygomis. Sužinoti daugiau
DĖMESIO!
Ši knyga pateikiama ACSM formatu. Jis nėra tinkamas įprastoms skaityklėms, kurios palaiko EPUB ar MOBI formato el. knygas.
Svarbu! Nėra galimybės siųstis el. knygų jungiantis iš Jungtinės Karalystės.
Daugiau informacijos apie ACSM formato knygas ir kaip jas skaityti rasite čia.
DĖMESIO!
Tai yra elektroninė knyga, skirta skaityti el. knygų skaityklėse, telefonuose, planšetėse ar kompiuteriuose.
Svarbu! Nėra galimybės siųstis el. knygų jungiantis iš Jungtinės Karalystės.
DĖMESIO!
Tai knyga, kurią parduoda privatus žmogus. Kai apmokėsite užsakymą, jį per 7 d. išsiųs knygos pardavėjas . Jei to pardavėjas nepadarys laiku, pinigai jums bus grąžinti automatiškai.
Šios knygos būklė nėra įvertinta knygos.lt ekspertų, todėl visa atsakomybė už nurodytą knygos kokybę priklauso pardavėjui.
Norite ir jūs parduoti skaitytas knygas ir užsidirbti?
Sužinokite daugiau čia
Perskaityta knyga: Nenauja knyga, kuri parduodama tiesiai iš knygos.lt sandėlio. Knygos kokybė įvertinta knygos.lt ekspertų.
Atsiliepimai