Atsiliepimai
Aprašymas
Romualdo Požerskio kūrybos vieta Lietuvos fotografijos raidoje bei sąsajos su tarptautinėmis fotografijos tendencijomis šiandien atrodo aiškios ir kone savaime suprantamos. Autorius debiutavo 1974 m., nepraėjus nė dešimtmečiui po etapinių Lietuvos fotografijos istorijos įvykių: lietuvių fotografų parodų Vilniaus dailės muziejuje ir Maskvoje, Lietuvos fotografijos meno draugijos įsteigimo. Minėtų parodų dalyvių ir organizacinės veiklos lyderių (Antano Sutkaus, Romualdo Rakausko, Algimanto Kunčiaus, Aleksandro Macijausko ir kt.) kūryboje anuomet susiformavo ir instituciškai įsitvirtino tai, ką šiandien esame įpratę vadinti Lietuvos fotografijos mokykla. Taip Rusijos menotyrininkai anuomet apibūdino humanistinę fotografijos kryptį, kuri, palyginti su Vakarų šalimis, Lietuvoje suklestėjo vėliau ir dėl skirtingų istorinių aplinkybių čia įgijo savitų bruožų.
Dėmesys gyvenimui, kuris didžiajai visuomenės daliai dažnai lieka nematomas, išskiria Požerskį iš kitų Lietuvos humanistinės fotografijos atstovų, kurių darbų paprastai neriboja konkrečiai visuomenės grupei skirtos temos. Požerskis nefotografuoja "Lietuvos žmonių" (taip vadinasi daugiau nei pusę amžiaus tęsiamas A. Sutkaus fotografijų ciklas), bet įamžina senelių namų gyventojus, vaikus ligoninėje ("Ligoninė", 1976-1982), akluosius ("Tarp šviesos ir tamsos", 2014) ar provincijoje sutiktą mažaūgį Alfonsą ("Mažasis Alfonsas", 1992-2008). Fotografas nevengia išryškinti įprasto gyvenimo ar "normalios" visuomenės paribiuose atsidūrusių bendruomenių ar atskirų žmonių būties kitoniškumo ir tik tuomet joje ieško žmogiškų vertybių. Taip gimsta ir
„Paskutiniųjų namų" konfliktas bei drama - socialinė padėtis ir jų pačių kūnai seneliams nebeleidžia gyventi įprasto gyvenimo, tačiau jie neatsisako kasdienių džiaugsmų ir išsaugo žmogiškąjį orumą. Šios serijos fotografijos tarsi atveria pačią žmogaus egzistencijos esmę ir įamžina tą gyvenimo tarpsnį, kai "kūnas kriošta, o dvasia turi ruoštis paskutinei kelionei"2.
Fotografuojant tokiomis aplinkybėmis, išryškėja ir paties Požerskio pasaulėžiūros, o kartu ir jo fotografijos humanizmas. Žvelgiant į autoriaus darbus, atrodo, kad etinius ir moralinius barjerus fotografas peržengė vedinas idealistinio tikėjimo žmogiškumu ir pačia kūryba, o atsidūręs šiapus paskutiniųjų namų sienų įamžino jų gyventojus, nušviestus tos pačios gyvenimo šviesos, kuria jie džiaugėsi Požerskio fotografuojami kaimo atlaiduose.
Romualdo Požerskio kūrybos vieta Lietuvos fotografijos raidoje bei sąsajos su tarptautinėmis fotografijos tendencijomis šiandien atrodo aiškios ir kone savaime suprantamos. Autorius debiutavo 1974 m., nepraėjus nė dešimtmečiui po etapinių Lietuvos fotografijos istorijos įvykių: lietuvių fotografų parodų Vilniaus dailės muziejuje ir Maskvoje, Lietuvos fotografijos meno draugijos įsteigimo. Minėtų parodų dalyvių ir organizacinės veiklos lyderių (Antano Sutkaus, Romualdo Rakausko, Algimanto Kunčiaus, Aleksandro Macijausko ir kt.) kūryboje anuomet susiformavo ir instituciškai įsitvirtino tai, ką šiandien esame įpratę vadinti Lietuvos fotografijos mokykla. Taip Rusijos menotyrininkai anuomet apibūdino humanistinę fotografijos kryptį, kuri, palyginti su Vakarų šalimis, Lietuvoje suklestėjo vėliau ir dėl skirtingų istorinių aplinkybių čia įgijo savitų bruožų.
Dėmesys gyvenimui, kuris didžiajai visuomenės daliai dažnai lieka nematomas, išskiria Požerskį iš kitų Lietuvos humanistinės fotografijos atstovų, kurių darbų paprastai neriboja konkrečiai visuomenės grupei skirtos temos. Požerskis nefotografuoja "Lietuvos žmonių" (taip vadinasi daugiau nei pusę amžiaus tęsiamas A. Sutkaus fotografijų ciklas), bet įamžina senelių namų gyventojus, vaikus ligoninėje ("Ligoninė", 1976-1982), akluosius ("Tarp šviesos ir tamsos", 2014) ar provincijoje sutiktą mažaūgį Alfonsą ("Mažasis Alfonsas", 1992-2008). Fotografas nevengia išryškinti įprasto gyvenimo ar "normalios" visuomenės paribiuose atsidūrusių bendruomenių ar atskirų žmonių būties kitoniškumo ir tik tuomet joje ieško žmogiškų vertybių. Taip gimsta ir
„Paskutiniųjų namų" konfliktas bei drama - socialinė padėtis ir jų pačių kūnai seneliams nebeleidžia gyventi įprasto gyvenimo, tačiau jie neatsisako kasdienių džiaugsmų ir išsaugo žmogiškąjį orumą. Šios serijos fotografijos tarsi atveria pačią žmogaus egzistencijos esmę ir įamžina tą gyvenimo tarpsnį, kai "kūnas kriošta, o dvasia turi ruoštis paskutinei kelionei"2.
Fotografuojant tokiomis aplinkybėmis, išryškėja ir paties Požerskio pasaulėžiūros, o kartu ir jo fotografijos humanizmas. Žvelgiant į autoriaus darbus, atrodo, kad etinius ir moralinius barjerus fotografas peržengė vedinas idealistinio tikėjimo žmogiškumu ir pačia kūryba, o atsidūręs šiapus paskutiniųjų namų sienų įamžino jų gyventojus, nušviestus tos pačios gyvenimo šviesos, kuria jie džiaugėsi Požerskio fotografuojami kaimo atlaiduose.
Ženkliuku „Kainos garantija” pažymėtoms prekėms Knygos.lt garantuoja geriausią kainą. Jei identiška prekė kitoje internetinėje parduotuvėje kainuoja mažiau - kompensuojame kainų skirtumą. Kainos lyginamos su knygos.lt nurodytų parduotuvių sąrašu prekių kainomis. Knygos.lt įsipareigoja kompensuoti kainų skirtumą pirkėjui, kuris kreipėsi „Kainos garantijos” taisyklėse nurodytomis sąlygomis. Sužinoti daugiau
DĖMESIO!
Ši knyga pateikiama ACSM formatu. Jis nėra tinkamas įprastoms skaityklėms, kurios palaiko EPUB ar MOBI formato el. knygas.
Svarbu! Nėra galimybės siųstis el. knygų jungiantis iš Jungtinės Karalystės.
Daugiau informacijos apie ACSM formato knygas ir kaip jas skaityti rasite čia.
DĖMESIO!
Tai yra elektroninė knyga, skirta skaityti el. knygų skaityklėse, telefonuose, planšetėse ar kompiuteriuose.
Svarbu! Nėra galimybės siųstis el. knygų jungiantis iš Jungtinės Karalystės.
DĖMESIO!
Tai knyga, kurią parduoda privatus žmogus. Kai apmokėsite užsakymą, jį per 7 d. išsiųs knygos pardavėjas . Jei to pardavėjas nepadarys laiku, pinigai jums bus grąžinti automatiškai.
Šios knygos būklė nėra įvertinta knygos.lt ekspertų, todėl visa atsakomybė už nurodytą knygos kokybę priklauso pardavėjui.
Norite ir jūs parduoti skaitytas knygas ir užsidirbti?
Sužinokite daugiau čia
Perskaityta knyga: Nenauja knyga, kuri parduodama tiesiai iš knygos.lt sandėlio. Knygos kokybė įvertinta knygos.lt ekspertų.
Atsiliepimai
.