6,99 €
Literatūros šaltiniai. Vadovėlis 10 klasei. Pirmoji knyga
Literatūros šaltiniai. Vadovėlis 10 klasei. Pirmoji knyga
  • Išparduota
Literatūros šaltiniai. Vadovėlis 10 klasei. Pirmoji knyga
Literatūros šaltiniai. Vadovėlis 10 klasei. Pirmoji knyga
Perskaityta: 6,99 €
Vadovėlis yra chrestomatinio pobūdžio, jis glaudžiai siejasi su to paties autoriaus anksčiau parengtais vadovėliais Knygų valandos VII klasei, Knygų dienos VIII klasei, Literatūros laukai IX klasei: laikomasi tų pačių didaktinių nuostatų, metodinių principų, panaši komunikacinė stilistika bei retorika. Vienas iš esmingiausių vadovėlio siekių – išsaugoti skaitymo pomėgį, pagarbą knygai, domėjimąsi literatūra bei kultūra apskritai. Vadovėlis atitinka svarbiausią X klasės programos reikalavim…
6.99
SKAITYTA KNYGA
  • Autorius: Kęstutis Urba
  • Leidėjas:
  • Metai: 2007
  • Puslapiai: 256
  • EAN-13: 4771558105078
  • Versijos kodas: PT.
  • Formatas: 16,5 x 23,8 x 1,4 cm, minkšti viršeliai
  • Kalba: Lietuvių

Literatūros šaltiniai. Vadovėlis 10 klasei. Pirmoji knyga | knygos.lt

Atsiliepimai

Perskaitytos

6,99 €
Gera miškuos 92%

Aprašymas

Vadovėlis yra chrestomatinio pobūdžio, jis glaudžiai siejasi su to paties autoriaus anksčiau parengtais vadovėliais Knygų valandos VII klasei, Knygų dienos VIII klasei, Literatūros laukai IX klasei: laikomasi tų pačių didaktinių nuostatų, metodinių principų, panaši komunikacinė stilistika bei retorika. Vienas iš esmingiausių vadovėlio siekių – išsaugoti skaitymo pomėgį, pagarbą knygai, domėjimąsi literatūra bei kultūra apskritai.
Vadovėlis atitinka svarbiausią X klasės programos reikalavimą – supažindinti mokinius su literatūros kaita, bendraisiais raidos principais, literatūros epochomis. Vadovėlyje nuolat primenamos ankstesnėse klasėse išeitos teorinės sąvokos, o atskiri straipsneliai skirti literatūros srovių ir literatūros epochų apibūdinimui.
Vadovėlyje neapsiribojama lietuvių autoriais, lygiomis teisėmis pristatomi visuotinės literatūros kūriniai. Stengtasi remtis paauglio psichologijai artimesniais, suvokiamesniais tekstais.
Vadovėlio pagrindinę dalį sudaro grožiniai bei negrožiniai tekstai. Su tekstais siejami teoriniai komentarai ar straipsneliai. Po tekstais gausiai pateikiama užduočių, klausimų, komentarų, padedančių suvokti, analizuoti kūrinį ar jo fragmentą. Kiekvienas skyrius pradedamas tą skyrių paaiškinančiu įvadu.
Vadovėlio skyriai, kitaip nei Literatūros laukuose, labiau pagrįsti literatūros chronologijos principu. Pristatomos literatūros epochos: Antika ir Viduramžiai. Pateikiama keletas būdingiausių tų epochų literatūros pavyzdžių. Tačiau iškart demonstruojama, kaip senieji tekstai interpretuojami, apmąstomi naujojoje, pirmiausia XX amžiaus, literatūroje: pateikiami ir analizuojami kūriniai, pagrįsti ar susiję su antikos, viduramžių literatūra. Taip pateisinama bendriausioji vadovėlio koncepcija – parodyti, jog literatūra apmąsto pati save, jog ankstesnės epochos tampa vėlesnės literatūros kūrybiniu šaltiniu. Toks pat dvigubas tikslas iškeltas ir tautosakos bei Biblijos skyriuose: supažindinti su tautosaka (pirmą kartą pagrindinėje mokykloje siekiama susisteminti folkloristikos žinias) bei Biblija kaip kultūros tekstu ir pademonstruoti jų poveikį literatūros raidai.
Šis vadovėlis iš dalies apibendrina pagrindinės mokyklos literatūros kursą, bet taip pat tampa jungtimi su aukštesniųjų klasių programa. Kaip žinia, aukštesniųjų klasių vadovėliai, ypač parengti universiteto mokslininkų, literatūrą pradeda analizuoti nuo Renesanso. Mokytojai dabar turės galimybę pasiremti X klasės kurso žiniomis apie Antiką ir Viduramžius.
Vadovėlio naujumą liudija gana radikaliai atnaujintas (lyginant su esama literatūros dėstymo situacija) jų turinys. Atsisakyta literatūros istorijai svarbių, tačiau paaugliui dar visiškai tolimų ir svetimų tekstų, provokuojančių priešiškumą literatūrai apskritai. Neįmanoma tikėtis (o ir nereikia), kad paauglys per dvejus metus suvoktų, „išgyventų“ visą literatūros istoriją. Kartu išvengta dubliavimosi su XI ir XII klasių literatūros kursu, kuris pagrįstas istoriniu principu. Turinio naujumą patvirtina ir kai kurie itin modernūs tekstai ar jų fragmentai. Vieną ar kitą tekstą aktualizuoti  reikalauja šiuolaikinė, „postmoderniška“ paauglį supanti atmosfera, jog tik pažinus tokios – išdaigaujančios – literatūros šaknis, bus lengviau dalyvauti šiuolaikinės kultūros verpete, lengviau atskirti naujoves nuo senų atradimų, tikrąjį originalumą nuo kičo.
Neįprasta ir vidinė vadovėlio sandara, skyrių nuoseklumas, vidinis turinio rišlumas. Klausimų ir užduočių sistema skirta ne tik literatūrologiniam lavinimui, bet ir asmenybės formavimui: provokuojamas savitas, originalus, nekategoriškas mąstymas, ugdoma jausmų kultūra.
Vadovėlis, akcentuojantis literatūros kaitos, raidos momentus, be abejo, glaudžiai siejasi su istorija kaip mokomuoju dalyku, verčia kartoti, prisiminti jau turimas žinias. Vadovėlis teikia daug galimybių plėtoti teatro kaip meno sampratą – remiantis Antikos teatro epocha ar kitais vadovėlyje pateiktais dramos kūriniais. Ne mažiau galimybių susidaro literatūrą sieti su dailės studijoms, ar tiesiog organizuoti integruotas literatūros ir dailės pažinimo pamokas. Žinoma, literatūros mokymas(is) neatskiriamas nuo kalbos studijų. Be tradicinių galimybių, atsiranda ir specialių, ypatingų atvejų: po kai kuriais tekstais pateikiami išsamūs žodynėliai, kuriuos galima panaudoti gilinant leksikologijos, akcentologijos, žodžių darybos ir kitokias kalbotyros žinias bei įgūdžius.
  • Kaina: 6,99 €

Perskaityta knyga:
Nenauja knyga, kurią parduoda privatus žmogus.

Knygą išsiųs knygos pardavėjas miškuos.

Pardavėjo reitingas:  92%

Knygos būklė

Formatai:

Perskaitytos

6,99 €
Gera
miškuos 92%

Vadovėlis yra chrestomatinio pobūdžio, jis glaudžiai siejasi su to paties autoriaus anksčiau parengtais vadovėliais Knygų valandos VII klasei, Knygų dienos VIII klasei, Literatūros laukai IX klasei: laikomasi tų pačių didaktinių nuostatų, metodinių principų, panaši komunikacinė stilistika bei retorika. Vienas iš esmingiausių vadovėlio siekių – išsaugoti skaitymo pomėgį, pagarbą knygai, domėjimąsi literatūra bei kultūra apskritai.
Vadovėlis atitinka svarbiausią X klasės programos reikalavimą – supažindinti mokinius su literatūros kaita, bendraisiais raidos principais, literatūros epochomis. Vadovėlyje nuolat primenamos ankstesnėse klasėse išeitos teorinės sąvokos, o atskiri straipsneliai skirti literatūros srovių ir literatūros epochų apibūdinimui.
Vadovėlyje neapsiribojama lietuvių autoriais, lygiomis teisėmis pristatomi visuotinės literatūros kūriniai. Stengtasi remtis paauglio psichologijai artimesniais, suvokiamesniais tekstais.
Vadovėlio pagrindinę dalį sudaro grožiniai bei negrožiniai tekstai. Su tekstais siejami teoriniai komentarai ar straipsneliai. Po tekstais gausiai pateikiama užduočių, klausimų, komentarų, padedančių suvokti, analizuoti kūrinį ar jo fragmentą. Kiekvienas skyrius pradedamas tą skyrių paaiškinančiu įvadu.
Vadovėlio skyriai, kitaip nei Literatūros laukuose, labiau pagrįsti literatūros chronologijos principu. Pristatomos literatūros epochos: Antika ir Viduramžiai. Pateikiama keletas būdingiausių tų epochų literatūros pavyzdžių. Tačiau iškart demonstruojama, kaip senieji tekstai interpretuojami, apmąstomi naujojoje, pirmiausia XX amžiaus, literatūroje: pateikiami ir analizuojami kūriniai, pagrįsti ar susiję su antikos, viduramžių literatūra. Taip pateisinama bendriausioji vadovėlio koncepcija – parodyti, jog literatūra apmąsto pati save, jog ankstesnės epochos tampa vėlesnės literatūros kūrybiniu šaltiniu. Toks pat dvigubas tikslas iškeltas ir tautosakos bei Biblijos skyriuose: supažindinti su tautosaka (pirmą kartą pagrindinėje mokykloje siekiama susisteminti folkloristikos žinias) bei Biblija kaip kultūros tekstu ir pademonstruoti jų poveikį literatūros raidai.
Šis vadovėlis iš dalies apibendrina pagrindinės mokyklos literatūros kursą, bet taip pat tampa jungtimi su aukštesniųjų klasių programa. Kaip žinia, aukštesniųjų klasių vadovėliai, ypač parengti universiteto mokslininkų, literatūrą pradeda analizuoti nuo Renesanso. Mokytojai dabar turės galimybę pasiremti X klasės kurso žiniomis apie Antiką ir Viduramžius.
Vadovėlio naujumą liudija gana radikaliai atnaujintas (lyginant su esama literatūros dėstymo situacija) jų turinys. Atsisakyta literatūros istorijai svarbių, tačiau paaugliui dar visiškai tolimų ir svetimų tekstų, provokuojančių priešiškumą literatūrai apskritai. Neįmanoma tikėtis (o ir nereikia), kad paauglys per dvejus metus suvoktų, „išgyventų“ visą literatūros istoriją. Kartu išvengta dubliavimosi su XI ir XII klasių literatūros kursu, kuris pagrįstas istoriniu principu. Turinio naujumą patvirtina ir kai kurie itin modernūs tekstai ar jų fragmentai. Vieną ar kitą tekstą aktualizuoti  reikalauja šiuolaikinė, „postmoderniška“ paauglį supanti atmosfera, jog tik pažinus tokios – išdaigaujančios – literatūros šaknis, bus lengviau dalyvauti šiuolaikinės kultūros verpete, lengviau atskirti naujoves nuo senų atradimų, tikrąjį originalumą nuo kičo.
Neįprasta ir vidinė vadovėlio sandara, skyrių nuoseklumas, vidinis turinio rišlumas. Klausimų ir užduočių sistema skirta ne tik literatūrologiniam lavinimui, bet ir asmenybės formavimui: provokuojamas savitas, originalus, nekategoriškas mąstymas, ugdoma jausmų kultūra.
Vadovėlis, akcentuojantis literatūros kaitos, raidos momentus, be abejo, glaudžiai siejasi su istorija kaip mokomuoju dalyku, verčia kartoti, prisiminti jau turimas žinias. Vadovėlis teikia daug galimybių plėtoti teatro kaip meno sampratą – remiantis Antikos teatro epocha ar kitais vadovėlyje pateiktais dramos kūriniais. Ne mažiau galimybių susidaro literatūrą sieti su dailės studijoms, ar tiesiog organizuoti integruotas literatūros ir dailės pažinimo pamokas. Žinoma, literatūros mokymas(is) neatskiriamas nuo kalbos studijų. Be tradicinių galimybių, atsiranda ir specialių, ypatingų atvejų: po kai kuriais tekstais pateikiami išsamūs žodynėliai, kuriuos galima panaudoti gilinant leksikologijos, akcentologijos, žodžių darybos ir kitokias kalbotyros žinias bei įgūdžius.

Atsiliepimai

  • Atsiliepimų nėra
0 pirkėjai įvertino šią prekę.
5
0%
4
0%
3
0%
2
0%
1
0%
[{"option":"58","probability":13,"style":{"backgroundColor":"#f3f3f3"},"image":{"uri":"\/uploads\/images\/wheel_of_fortune\/685e599c86b351751013788.png","sizeMultiplier":0.6,"landscape":true,"offsetX":-50}},{"option":"57","probability":14,"style":{"backgroundColor":"#e31e30"},"image":{"uri":"\/uploads\/images\/wheel_of_fortune\/685e5981e89e41751013761.png","sizeMultiplier":0.6,"landscape":true,"offsetX":-50}},{"option":"56","probability":15,"style":{"backgroundColor":"#f3f3f3"},"image":{"uri":"\/uploads\/images\/wheel_of_fortune\/685e59691dc2d1751013737.png","sizeMultiplier":0.6,"landscape":true,"offsetX":-50}},{"option":"55","probability":14,"style":{"backgroundColor":"#e31e30"},"image":{"uri":"\/uploads\/images\/wheel_of_fortune\/685e590bade881751013643.png","sizeMultiplier":0.6,"landscape":true,"offsetX":-50}},{"option":"54","probability":15,"style":{"backgroundColor":"#f3f3f3"},"image":{"uri":"\/uploads\/images\/wheel_of_fortune\/685e58f20a7761751013618.png","sizeMultiplier":0.6,"landscape":true,"offsetX":-50}},{"option":"53","probability":14,"style":{"backgroundColor":"#e31e30"},"image":{"uri":"\/uploads\/images\/wheel_of_fortune\/685e58d20c1ee1751013586.png","sizeMultiplier":0.6,"landscape":true,"offsetX":-50}},{"option":"52","probability":14.5,"style":{"backgroundColor":"#f3f3f3"},"image":{"uri":"\/uploads\/images\/wheel_of_fortune\/685e58b358b2e1751013555.png","sizeMultiplier":0.6,"landscape":true,"offsetX":-50}},{"option":"51","probability":0.5,"style":{"backgroundColor":"#e31e30"},"image":{"uri":"\/uploads\/images\/wheel_of_fortune\/685e57cded6da1751013325.png","sizeMultiplier":0.6,"landscape":true,"offsetX":-50}}]