Literatūros erdvės. Vadovėlis 11-12 klasei. Pirmoji knyga. Literatūra amžių kaitoje. Nuo raštijos pradžios iki XX amžiaus
Literatūros erdvės. Vadovėlis 11-12 klasei. Pirmoji knyga. Literatūra amžių kaitoje. Nuo raštijos pradžios iki XX amžiaus
  • Išparduota
Vadovėlis Literatūros erdvės atnaujintas atsižvelgiant į naujosios Viduriniojo ugdymo programos reikalavimus, tačiau išsaugo 2009 m. leidimo sandarą. Pirmojoje vadovėlio dalyje pristatomos lietuvių literatūros ištakos nuo raštijos pradžios, Baroko, Apšvietos, Romantizmo ir realizmo literatūra, svarbiausi autoriai ir literatūros reiškiniai. Medžiaga pateikiama istoriniu chronologiniu principu, stengiamasi ugdyti mokinio kultūros reiškinių logikos suvokimą. Išsaugant literatūros pamokoms būtinus…
0

Literatūros erdvės. Vadovėlis 11-12 klasei. Pirmoji knyga. Literatūra amžių kaitoje. Nuo raštijos pradžios iki XX amžiaus | knygos.lt

Atsiliepimai

Aprašymas

Vadovėlis Literatūros erdvės atnaujintas atsižvelgiant į naujosios Viduriniojo ugdymo programos reikalavimus, tačiau išsaugo 2009 m. leidimo sandarą.

Pirmojoje vadovėlio dalyje pristatomos lietuvių literatūros ištakos nuo raštijos pradžios, Baroko, Apšvietos, Romantizmo ir realizmo literatūra, svarbiausi autoriai ir literatūros reiškiniai. Medžiaga pateikiama istoriniu chronologiniu principu, stengiamasi ugdyti mokinio kultūros reiškinių logikos suvokimą. Išsaugant literatūros pamokoms būtinus meninius ir analitinius interpretacinius kūrinių skaitymo principus, stiprinamas pasakojamasis jų perskaitymo aspektas: literatūros tekstai aktualinami kaip pasakojimai, jungiantys meninę kūrybą su Lietuvos kultūros raida ir padedantys mokiniui ugdyti tautinę bei pilietinę savimonę. Taip siekiama išvengti formalistinio ir fragmentuoto literatūros skaitymo, ugdyti mokinio kūrybinio mąstymo nuoseklumą ir formuoti objektyvius vertybinius literatūros meno suvokimo principus.

Antrojoje dalyje pristatomas lietuvių literatūros brandos ir modernėjimo etapas, žymintis modernios visuomenės, laisvos asmenybės, individualios savimonės ir nacionalinės literatūros kūrimąsi. XX a. pirmosios pusės lietuvių literatūra stipriai remiasi į kaimiškąsias tautinės kultūros ištakas, bet kartu kūrybingai ir drąsiai perima naujas meno idėjas, visapusiškai integruojasi į europietiškąją kultūrą.

Šio laikotarpio kūriniai ypač svarbūs mokinio estetiniam jausmui ir kūrybingumui ugdyti, jų estetinė įvairovė leidžia pajusti universalias mūsų tautos talentų galimybes. Vadovėlyje meninis kūrinio perskaitymo principas jungiamas su pasakojamosiomis kūrinio schemomis ir kultūriniais kontekstais, mokoma atpažinti idėjines estetinių programų alternatyvas, ugdomi pasaulėžiūros principai, stiprinamas vertybinis kritinis mokinio mąstymas. Literatūros kanonas skleidžiamas kaip gilioji estetiškai suvoktų vertybių sistema, formavusi Lietuvoje individualią ir kolektyvinę savimonę. Aptariamas estetikos principų ir idėjų tradicijos tęstinumas, moderniosios lietuvių klasikos kūrinių dalyvavimas šių dienų kultūros gyvenime.

Vadovėlio turinio pokyčiai nėra reikšmingi, kadangi išsaugomas laiko patikrintas lietuvių literatūros kanonas ir reprezentacinis autorių vardynas. Tik nežymiai sukeičiami autorių prioritetai (atsižvelgiama į privalomųjų, privalomųjų išplėstinio kurso ir kontekstinių autorių kategorijas). Privalomieji išplėstinio kurso autoriai aptariami kiekvienoje vadovėlio dalyje, kurioje trumpai supažindinama ir su kontekstiniais autoriais. Sutrumpintas Literatūros ištakų skyrius – sukonkretintos tautosakos, mito ir epo žinios.

Remiantis naujųjų programų gebėjimų ir nuostatų ugdymo uždaviniais, kruopščiai peržiūrėta vadovėlio metodika, redaguoti ir tikslinti klausimai bei užduotys. Siekiama skatinti savarankišką mokinio mąstymą, autentišką lietuvių literatūros kūrinių suvokimą, parodyti jų vaidmenį tautinės tapatybės bei kultūrinės atminties kūrimosi raidai. Daug dėmesio skiriama ir literatūros teorijai, literatūros žanrų ir stilių apibrėžtims, jų suvokimui. Mokytojui palikta laisvė formuluoti originalesnes skaitymo strategijas bei užduotis, interpretuoti lietuviškojo kanono tekstus, juos jungti su europietiškaisiais ir pasauliniais idėjų bei kūrybos kontekstais.

Vadovėlio autorių sumanymas – aktualinti klasiką, suteikti lietuvių literatūros istorijai gyvybės, sieti ją su dabartimi, parodyti svarbiausius kūrinius kaip išliekančius kūrybiniame procese ir veikiančius šių dienų žmogaus sąmonę. Vadovėliu siekiama sustiprinti skaitymo motyvaciją, ugdyti pilietiškumo ir dalyvavimo bendroje lietuvių kultūroje jausmą, iniciatyvų, kritišką, vertybiškai orientuotą gebėjimą klausti, rinktis ir įsipareigoti.

Vadovėlio komplektą sudaro:

▪ Vadovėlis. 1-oji ir 2-oji knyga.

Išparduota

Turi egzempliorių? Parduok!


Vadovėlis Literatūros erdvės atnaujintas atsižvelgiant į naujosios Viduriniojo ugdymo programos reikalavimus, tačiau išsaugo 2009 m. leidimo sandarą.

Pirmojoje vadovėlio dalyje pristatomos lietuvių literatūros ištakos nuo raštijos pradžios, Baroko, Apšvietos, Romantizmo ir realizmo literatūra, svarbiausi autoriai ir literatūros reiškiniai. Medžiaga pateikiama istoriniu chronologiniu principu, stengiamasi ugdyti mokinio kultūros reiškinių logikos suvokimą. Išsaugant literatūros pamokoms būtinus meninius ir analitinius interpretacinius kūrinių skaitymo principus, stiprinamas pasakojamasis jų perskaitymo aspektas: literatūros tekstai aktualinami kaip pasakojimai, jungiantys meninę kūrybą su Lietuvos kultūros raida ir padedantys mokiniui ugdyti tautinę bei pilietinę savimonę. Taip siekiama išvengti formalistinio ir fragmentuoto literatūros skaitymo, ugdyti mokinio kūrybinio mąstymo nuoseklumą ir formuoti objektyvius vertybinius literatūros meno suvokimo principus.

Antrojoje dalyje pristatomas lietuvių literatūros brandos ir modernėjimo etapas, žymintis modernios visuomenės, laisvos asmenybės, individualios savimonės ir nacionalinės literatūros kūrimąsi. XX a. pirmosios pusės lietuvių literatūra stipriai remiasi į kaimiškąsias tautinės kultūros ištakas, bet kartu kūrybingai ir drąsiai perima naujas meno idėjas, visapusiškai integruojasi į europietiškąją kultūrą.

Šio laikotarpio kūriniai ypač svarbūs mokinio estetiniam jausmui ir kūrybingumui ugdyti, jų estetinė įvairovė leidžia pajusti universalias mūsų tautos talentų galimybes. Vadovėlyje meninis kūrinio perskaitymo principas jungiamas su pasakojamosiomis kūrinio schemomis ir kultūriniais kontekstais, mokoma atpažinti idėjines estetinių programų alternatyvas, ugdomi pasaulėžiūros principai, stiprinamas vertybinis kritinis mokinio mąstymas. Literatūros kanonas skleidžiamas kaip gilioji estetiškai suvoktų vertybių sistema, formavusi Lietuvoje individualią ir kolektyvinę savimonę. Aptariamas estetikos principų ir idėjų tradicijos tęstinumas, moderniosios lietuvių klasikos kūrinių dalyvavimas šių dienų kultūros gyvenime.

Vadovėlio turinio pokyčiai nėra reikšmingi, kadangi išsaugomas laiko patikrintas lietuvių literatūros kanonas ir reprezentacinis autorių vardynas. Tik nežymiai sukeičiami autorių prioritetai (atsižvelgiama į privalomųjų, privalomųjų išplėstinio kurso ir kontekstinių autorių kategorijas). Privalomieji išplėstinio kurso autoriai aptariami kiekvienoje vadovėlio dalyje, kurioje trumpai supažindinama ir su kontekstiniais autoriais. Sutrumpintas Literatūros ištakų skyrius – sukonkretintos tautosakos, mito ir epo žinios.

Remiantis naujųjų programų gebėjimų ir nuostatų ugdymo uždaviniais, kruopščiai peržiūrėta vadovėlio metodika, redaguoti ir tikslinti klausimai bei užduotys. Siekiama skatinti savarankišką mokinio mąstymą, autentišką lietuvių literatūros kūrinių suvokimą, parodyti jų vaidmenį tautinės tapatybės bei kultūrinės atminties kūrimosi raidai. Daug dėmesio skiriama ir literatūros teorijai, literatūros žanrų ir stilių apibrėžtims, jų suvokimui. Mokytojui palikta laisvė formuluoti originalesnes skaitymo strategijas bei užduotis, interpretuoti lietuviškojo kanono tekstus, juos jungti su europietiškaisiais ir pasauliniais idėjų bei kūrybos kontekstais.

Vadovėlio autorių sumanymas – aktualinti klasiką, suteikti lietuvių literatūros istorijai gyvybės, sieti ją su dabartimi, parodyti svarbiausius kūrinius kaip išliekančius kūrybiniame procese ir veikiančius šių dienų žmogaus sąmonę. Vadovėliu siekiama sustiprinti skaitymo motyvaciją, ugdyti pilietiškumo ir dalyvavimo bendroje lietuvių kultūroje jausmą, iniciatyvų, kritišką, vertybiškai orientuotą gebėjimą klausti, rinktis ir įsipareigoti.

Vadovėlio komplektą sudaro:

▪ Vadovėlis. 1-oji ir 2-oji knyga.

Atsiliepimai

  • Atsiliepimų nėra
0 pirkėjai įvertino šią prekę.
5
0%
4
0%
3
0%
2
0%
1
0%