Atsiliepimai
Aprašymas
Vadovėlis padės atskleisti šiluminių ir elektrinių reiškinių paslaptis, rasti atsakymus į daugelį su šiomis temomis susijusių klausimų, pavyzdžiui, kodėl, prieš pilant vandenį į stiklinę, patariama į ją įdėti metalinį šaukštelį, kodėl 20 laipsnių temperatūros oras žmogui atrodo pakankamai šiltas, o tokios pat temperatūros vanduo - vėsus, kodėl po žiemos dirvose „pridygsta“ akmenų. Nagrinėdami elektrinius reiškinius, ne tik geriau pažinsite buityje naudojamus elektrinius prietaisus, bet sužinosite, kaip sparčiai plėtojosi fizikos mokslas - technikos pagrindas. Deja, nauji mokslo atradimai kelia dar daugiau problemų.
Tęsiant fizikos vadovėlių pertvarką pagal naująsias Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklų Bendrąsias programas ir Išsilavinimo standartus, rengiamas naujas fizikos vadovėlio IX klasei komplektas, kurį sudarys fizikos vadovėlis, su jo turiniu bei pagal tą pačią koncepciją parengti du pratybų sąsiuviniai, mokinių žinių patikrinimo užduočių - testų - sąsiuvinis, mokytojo knyga ir uždavinynas.
Vadovėlio struktūra
Vadovėlį sudaro įvadas, paragrafais suskirstyta mokomoji medžiaga, dalykinė rodyklė, turinys, literatūros sąrašas.
Mokiniui padėti mokytis turi ir atitinkama vadovėlio struktūra, mokomosios medžiagos pateikimas. Kurso turinys pradedamas VIII klasės fizikos vadovėlyje nagrinėtų pagrindinių fizikinių dydžių ir dėsnių lentele - savotiška išeito kurso santrauka.
Mokomoji medžiaga vadovėlyje skirstoma skyriais, o šie - paragrafais. Kiekvieno skyriaus pradžioje yra nuoroda, ko bus mokoma - reiškinių, sąvokų, dėsnių ir kt. sąrašas. Skyrius pabaigia jų turinio santraukos. Paragrafų turinys sudarytas laikantis tokio nuoseklumo: iš pradžių paprastai pateikiami fizikos bandymų aprašai, vėliau - tų bandymų išvados ir teoriniai apibendinimai bei naujų nagrinėjamų reiškinių praktiniai, taikomieji aspektai. Šis mokomosios medžiagos pateikimo būdas pasirinktas atsižvelgiant į psichologines ir didaktines fizikos sąvokų bei dėsnių įsisavinimo rekomendacijas: mokiniai geriausiai įsimena fizikos sąvokas, kai mokymosi procesas pradedamas nuo reiškinių stebėjimo ir tęsiamas jų analize.
Fizikos bandymų aprašų pateikimas paragrafuose turi ir kitą paskirtį - mokytojas gali jais pasinaudoti atlikdamas bandymus klasėje. Tą patį fizikinį reiškinį galima pademonstruoti atliekant ir skirtingus technologine prasme bandymus. Todėl į tai atsižvelgiama mokytojo knygoje. Joje pateikiamos nuorodos į kitus fizikos bandymus - tiek tradicinius, tiek elektronines jų versijas.
Daugelyje paragrafų yra skyreliai „Tai įdomu“. Juose mokiniams pateikiama platesnės įdomios informacijos, susijusios su temos turiniu.
Vadovėlis padės atskleisti šiluminių ir elektrinių reiškinių paslaptis, rasti atsakymus į daugelį su šiomis temomis susijusių klausimų, pavyzdžiui, kodėl, prieš pilant vandenį į stiklinę, patariama į ją įdėti metalinį šaukštelį, kodėl 20 laipsnių temperatūros oras žmogui atrodo pakankamai šiltas, o tokios pat temperatūros vanduo - vėsus, kodėl po žiemos dirvose „pridygsta“ akmenų. Nagrinėdami elektrinius reiškinius, ne tik geriau pažinsite buityje naudojamus elektrinius prietaisus, bet sužinosite, kaip sparčiai plėtojosi fizikos mokslas - technikos pagrindas. Deja, nauji mokslo atradimai kelia dar daugiau problemų.
Tęsiant fizikos vadovėlių pertvarką pagal naująsias Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklų Bendrąsias programas ir Išsilavinimo standartus, rengiamas naujas fizikos vadovėlio IX klasei komplektas, kurį sudarys fizikos vadovėlis, su jo turiniu bei pagal tą pačią koncepciją parengti du pratybų sąsiuviniai, mokinių žinių patikrinimo užduočių - testų - sąsiuvinis, mokytojo knyga ir uždavinynas.
Vadovėlio struktūra
Vadovėlį sudaro įvadas, paragrafais suskirstyta mokomoji medžiaga, dalykinė rodyklė, turinys, literatūros sąrašas.
Mokiniui padėti mokytis turi ir atitinkama vadovėlio struktūra, mokomosios medžiagos pateikimas. Kurso turinys pradedamas VIII klasės fizikos vadovėlyje nagrinėtų pagrindinių fizikinių dydžių ir dėsnių lentele - savotiška išeito kurso santrauka.
Mokomoji medžiaga vadovėlyje skirstoma skyriais, o šie - paragrafais. Kiekvieno skyriaus pradžioje yra nuoroda, ko bus mokoma - reiškinių, sąvokų, dėsnių ir kt. sąrašas. Skyrius pabaigia jų turinio santraukos. Paragrafų turinys sudarytas laikantis tokio nuoseklumo: iš pradžių paprastai pateikiami fizikos bandymų aprašai, vėliau - tų bandymų išvados ir teoriniai apibendinimai bei naujų nagrinėjamų reiškinių praktiniai, taikomieji aspektai. Šis mokomosios medžiagos pateikimo būdas pasirinktas atsižvelgiant į psichologines ir didaktines fizikos sąvokų bei dėsnių įsisavinimo rekomendacijas: mokiniai geriausiai įsimena fizikos sąvokas, kai mokymosi procesas pradedamas nuo reiškinių stebėjimo ir tęsiamas jų analize.
Fizikos bandymų aprašų pateikimas paragrafuose turi ir kitą paskirtį - mokytojas gali jais pasinaudoti atlikdamas bandymus klasėje. Tą patį fizikinį reiškinį galima pademonstruoti atliekant ir skirtingus technologine prasme bandymus. Todėl į tai atsižvelgiama mokytojo knygoje. Joje pateikiamos nuorodos į kitus fizikos bandymus - tiek tradicinius, tiek elektronines jų versijas.
Daugelyje paragrafų yra skyreliai „Tai įdomu“. Juose mokiniams pateikiama platesnės įdomios informacijos, susijusios su temos turiniu.
Atsiliepimai