Atsiliepimai
Formatai:
Aprašymas
„Štai dar viena tragedija, kurios siužetas paimtas iš Euripido", – taip rašo Jeanas Racine'as „Faidros" pratarmėje. 1677 m. sausio 1 d. Paryžiaus Burgundijos rūmų teatre suvaidinta tragedija užbaigė nepaprastai intensyvų ir produktyvų, daugiau kaip dešimtį metų trukusį dramaturgo gyvenimo tarpsnį. Pradedant 1664 m. Moli?re'o trupės parodyta „Tėbaida, arba Broliai priešai", sukurtos devynios tragedijos, atvertusios naujos XVII a. dramos puslapį. Racine'o ir jo vyresniojo kolegos bei varžovo Pierre'o Corneille'io (1606–1684) tragedijos žanro kūriniai, Moli?re'o (1622–1673) komedijos patenka į prancūzų literatūros aukso fondą, be jų neįsivaizduojamas nei prancūzų, nei Europos teatras.
„Prancūzų literatūroje ir teatre antikos mitai ir istorija, epai ir poezija visais laikais buvo reikšmingas įkvėpimo – temų, motyvų, stilistinių atradimų – šaltinis. Itin svarus indėlis Corneille'io, įpratinusio karaliaus dvaro, Paryžiaus ir provincijos žiūrovus scenoje matyti didingus antikos herojus, sekti jų veiksmų peripetijas, atvedančias prie konflikto ir atomazgos. Corneille'iui artimesnė lotyniškoji antika, ne tiek mitai, kiek istorija; Racine'ui svarbesnė helenistinė kultūra, ir keturios iš devynių tragedijų – „Tėbaida", „Andromachė" (1667 m.), „Ifigenija" (1674 m.), „Faidra" – atkuria graikų mitų siužetus. Šio kūrėjo sąmonėje graikiškosios antikos mintis ir dvasia susitinka su krikščionybe, su jos ištakas siekiančiu jansenistiniu dvasingumu. Iš šios sandūros randasi nepaprastai originalus darinys, persmelkiantis jo tragedijas, ypač „Faidrą". Norint suvokti savitą meninį Racine'o pasaulį, dera sugrįžti į jo gyvenimo pradžią.
Racine'o tragedijoje „Faidra" meilės aistra vaizduojama kaip pragariška lemtis, neapykantos ir destrukcijos šaltinis, kaip labiausiai savininkiškas ir egoistiškas žmogaus širdies instinktas. Vis dėlto nelaimingos lemties aukos baisisi savo kalte ir skausmingai ilgisi prarasto sielos nekaltumo. Tokiu būdu dramaturgas atsiskleidžia kaip didis slapčiausių žmogaus širdies kertelių žinovas, kaip talentingas Por Ruajalio mokinys, kaip tikrasis prancūzų klasicistinės tragedijos kūrėjas."
Fragmentai iš prof. Genovaitės Dručkutės pratarmės
EXTRA 10 %nuolaida
Kupono kodas: VALIO10
Akcija baigiasi už 06:20:00
Nuolaidos kodas galioja perkant nuo 10 €. Nuolaidos nesumuojamos.
Formatai:
„Štai dar viena tragedija, kurios siužetas paimtas iš Euripido", – taip rašo Jeanas Racine'as „Faidros" pratarmėje. 1677 m. sausio 1 d. Paryžiaus Burgundijos rūmų teatre suvaidinta tragedija užbaigė nepaprastai intensyvų ir produktyvų, daugiau kaip dešimtį metų trukusį dramaturgo gyvenimo tarpsnį. Pradedant 1664 m. Moli?re'o trupės parodyta „Tėbaida, arba Broliai priešai", sukurtos devynios tragedijos, atvertusios naujos XVII a. dramos puslapį. Racine'o ir jo vyresniojo kolegos bei varžovo Pierre'o Corneille'io (1606–1684) tragedijos žanro kūriniai, Moli?re'o (1622–1673) komedijos patenka į prancūzų literatūros aukso fondą, be jų neįsivaizduojamas nei prancūzų, nei Europos teatras.
„Prancūzų literatūroje ir teatre antikos mitai ir istorija, epai ir poezija visais laikais buvo reikšmingas įkvėpimo – temų, motyvų, stilistinių atradimų – šaltinis. Itin svarus indėlis Corneille'io, įpratinusio karaliaus dvaro, Paryžiaus ir provincijos žiūrovus scenoje matyti didingus antikos herojus, sekti jų veiksmų peripetijas, atvedančias prie konflikto ir atomazgos. Corneille'iui artimesnė lotyniškoji antika, ne tiek mitai, kiek istorija; Racine'ui svarbesnė helenistinė kultūra, ir keturios iš devynių tragedijų – „Tėbaida", „Andromachė" (1667 m.), „Ifigenija" (1674 m.), „Faidra" – atkuria graikų mitų siužetus. Šio kūrėjo sąmonėje graikiškosios antikos mintis ir dvasia susitinka su krikščionybe, su jos ištakas siekiančiu jansenistiniu dvasingumu. Iš šios sandūros randasi nepaprastai originalus darinys, persmelkiantis jo tragedijas, ypač „Faidrą". Norint suvokti savitą meninį Racine'o pasaulį, dera sugrįžti į jo gyvenimo pradžią.
Racine'o tragedijoje „Faidra" meilės aistra vaizduojama kaip pragariška lemtis, neapykantos ir destrukcijos šaltinis, kaip labiausiai savininkiškas ir egoistiškas žmogaus širdies instinktas. Vis dėlto nelaimingos lemties aukos baisisi savo kalte ir skausmingai ilgisi prarasto sielos nekaltumo. Tokiu būdu dramaturgas atsiskleidžia kaip didis slapčiausių žmogaus širdies kertelių žinovas, kaip talentingas Por Ruajalio mokinys, kaip tikrasis prancūzų klasicistinės tragedijos kūrėjas."
Fragmentai iš prof. Genovaitės Dručkutės pratarmės
Ženkliuku „Kainos garantija” pažymėtoms prekėms Knygos.lt garantuoja geriausią kainą. Jei identiška prekė kitoje internetinėje parduotuvėje kainuoja mažiau - kompensuojame kainų skirtumą. Kainos lyginamos su knygos.lt nurodytų parduotuvių sąrašu prekių kainomis. Knygos.lt įsipareigoja kompensuoti kainų skirtumą pirkėjui, kuris kreipėsi „Kainos garantijos” taisyklėse nurodytomis sąlygomis. Sužinoti daugiau
DĖMESIO!
Ši knyga pateikiama ACSM formatu. Jis nėra tinkamas įprastoms skaityklėms, kurios palaiko EPUB ar MOBI formato el. knygas.
Svarbu! Nėra galimybės siųstis el. knygų jungiantis iš Jungtinės Karalystės.
Daugiau informacijos apie ACSM formato knygas ir kaip jas skaityti rasite čia.
DĖMESIO!
Tai yra elektroninė knyga, skirta skaityti el. knygų skaityklėse, telefonuose, planšetėse ar kompiuteriuose.
Svarbu! Nėra galimybės siųstis el. knygų jungiantis iš Jungtinės Karalystės.
DĖMESIO!
Tai knyga, kurią parduoda privatus žmogus. Kai apmokėsite užsakymą, jį per 7 d. išsiųs knygos pardavėjas . Jei to pardavėjas nepadarys laiku, pinigai jums bus grąžinti automatiškai.
Šios knygos būklė nėra įvertinta knygos.lt ekspertų, todėl visa atsakomybė už nurodytą knygos kokybę priklauso pardavėjui.
Norite ir jūs parduoti skaitytas knygas ir užsidirbti?
Sužinokite daugiau čia
Perskaityta knyga: Nenauja knyga, kuri parduodama tiesiai iš knygos.lt sandėlio. Knygos kokybė įvertinta knygos.lt ekspertų.
Atsiliepimai