Aprašymas
Tikėtina, kad šiandien vis didėjanti globalizacija ir idėjų kaita ateityje skatins ne civilizacijų konfliktą, o civilizacijų dialogą. Pasak Lynyu, harmonija pasiekiama ugdant savo tapatybę ir gerbiant skirtingumus: „Gelmingas žmogus yra taikingas, nors ir netapatina savęs su kitais.“ Kaip praeityje konfucianizmas sėkmingai vystėsi skatinamas dialogo su daoizmu ir budizmu, taip šiandienę konfucianizmo raidą skatina jo dialogas su Vakarų civilizacija. Tas pats pasakytina ir apie krikščioniškąją civilizaciją: jei ji nenori nevaisingai virti savo sultyse, jai būtina tapti giliausia prasme katalikiška/visuotine – aprėpiančia visų žmonijos kultūrų dvasingumą ir išmintį.
Romualdas Dulskis – profesorius, habilituotas teologijos mokslų daktaras, religijotyrininkas, ekumenistas, sinologas. Ilgametis Europos katalikų teologų draugijos Kuratoriumo narys ir Europos katalikų teologų draugijos Lietuvos sekcijos prezidentas. Daugelio mokslo publikacijų žmogaus pašaukimo, religijų dialogo, sinologijos, ekumenizmo, dvasingumo, hagiografijos, menotyros temomis autorius.
TurinysĮvadinė dalisDieviškųjų gėlių nektaras
Būti dialogo žmonėmis
Kodėl Konfucijaus reikia krikščionims?
Konfucijaus Evangelija
1. Ren - tikrojo savęs linkTekančios upės
Socialinis ir metafizinis geranoriškumas
Nuo varpų ligi nefrito vamzdelių
2. Tian - Dieviškosios Tikrovės perspektyvaMetafizinė perspektyva
Pažadintas kūrybingumas
Zhong - kosminė komunija
3. Junzi - gelminis žmogiškumasDati - didžiadvasis aš ir potvynio energija
Shentu - Dangaus Principo meditacija
Cheng - būties autentika
4. Xue - išminties mokinystėShengren - perkeista būtis
Dao - slėpiningas išminties Kelias
Visuminė savikūra
Aštuonios savitranscendencijos pakopos
Baigiamosios mintys
Mąstančios ir brandžios krikščionybės linkAkademinės perspektyvos svarba religijai
Vertybių Evangelija
Žmogaus dieviškumo Evangelija
Gyvoji Evangelija
Atsiliepimai