Atsiliepimai
Aprašymas
Piliečių mokslas tampa vis svarbesne atvirojo mokslo dalimi, įtraukiančia visuomenę į mokslinių tyrimų procesus. Įsitraukimas į piliečių mokslo iniciatyvas bibliotekoms atveria naujų galimybių. Bibliotekos atlieka ypač svarbų vaidmenį, padėdamos telkti bendruomenes, skatindamos dalytis žiniomis ir dalyvauti moksle. Monografijoje „Bibliotekininkų kompetencijos, įgalinančios visuomenės įsitraukimą į piliečių mokslo projektus“ autorės išsamiai tyrinėja bibliotekininkų vaidmenį piliečių mokslo veiklose ir kompetencijų, reikalingų šioms veikloms vykdyti, poreikį.
Teorinėje dalyje aptariamos bibliotekininkų kompetencijos, atsižvelgiant į institucinį ir kultūrinį kontekstą, pagrindžiamas piliečių mokslo veiklas įgalinančių bibliotekininkų kompetencijų ir jų ugdymo konceptualusis modelis. Empirinėje dalyje, remiantis LibOCS projekto, vykdyto Estijoje, Latvijoje ir Lietuvoje, rezultatais, analizuojamos Baltijos šalių bibliotekų patirtys piliečių moksle, pristatomos reikalingos žinios ir gebėjimai, kompetencijų ugdymo iššūkiai bei galimybės. Remiantis tyrimu, patikslintas kompetencijų ugdymo modelis, atskleidžiantis, kaip bibliotekininkai gali tapti tiltu tarp mokslo ir visuomenės – skatindami dalyvavimą, plėtodami atvirąjį mokslą, kurdami infrastruktūrą ir stiprindami mokslinį raštingumą.
Ši monografija skirta bibliotekininkystės ir informacijos mokslų tyrėjams, bibliotekininkams ir ugdymo specialistams, aukštojo mokslo institucijoms – visiems, besidomintiems piliečių mokslo integravimu į bibliotekų veiklą.
Piliečių mokslas tampa vis svarbesne atvirojo mokslo dalimi, įtraukiančia visuomenę į mokslinių tyrimų procesus. Įsitraukimas į piliečių mokslo iniciatyvas bibliotekoms atveria naujų galimybių. Bibliotekos atlieka ypač svarbų vaidmenį, padėdamos telkti bendruomenes, skatindamos dalytis žiniomis ir dalyvauti moksle. Monografijoje „Bibliotekininkų kompetencijos, įgalinančios visuomenės įsitraukimą į piliečių mokslo projektus“ autorės išsamiai tyrinėja bibliotekininkų vaidmenį piliečių mokslo veiklose ir kompetencijų, reikalingų šioms veikloms vykdyti, poreikį.
Teorinėje dalyje aptariamos bibliotekininkų kompetencijos, atsižvelgiant į institucinį ir kultūrinį kontekstą, pagrindžiamas piliečių mokslo veiklas įgalinančių bibliotekininkų kompetencijų ir jų ugdymo konceptualusis modelis. Empirinėje dalyje, remiantis LibOCS projekto, vykdyto Estijoje, Latvijoje ir Lietuvoje, rezultatais, analizuojamos Baltijos šalių bibliotekų patirtys piliečių moksle, pristatomos reikalingos žinios ir gebėjimai, kompetencijų ugdymo iššūkiai bei galimybės. Remiantis tyrimu, patikslintas kompetencijų ugdymo modelis, atskleidžiantis, kaip bibliotekininkai gali tapti tiltu tarp mokslo ir visuomenės – skatindami dalyvavimą, plėtodami atvirąjį mokslą, kurdami infrastruktūrą ir stiprindami mokslinį raštingumą.
Ši monografija skirta bibliotekininkystės ir informacijos mokslų tyrėjams, bibliotekininkams ir ugdymo specialistams, aukštojo mokslo institucijoms – visiems, besidomintiems piliečių mokslo integravimu į bibliotekų veiklą.
Atsiliepimai